יום שבת, אוגוסט 06, 2005

אין סדק בעולם

בעם, כשהייתי בעזה וברמאללה עם הראיס שלי, שום דפר לא היה דומה לי. כל הערפיות שם היו מכוערות עם שפם, לא היה שום דבר זוהר ונוסס כמוני בכל פלסטין. אבל מאז שאני גרה בבאריז, אני מגלה כל בעם שמישהו מנסה לחקות אותי ולגנוף את מי שאני ואת מה שאני.

כפר סיברתי לכם על מיס ביגי מהחבובות, וגם על מיקי בוגנים, והיתה גם יעל בר זוהר אחת
והנה גיליתי עוד מישהי שמקנאה בסוהא ערפאת ומנסה לחקות אותה. כלומר, אותי.
לא סתם גנפו לי את המראה שלי ואת הסיבור שלי, אלא גם עושים מזה הרבה הרבה כסף.

הלכתי לאיזה חנות צעצועים בשאנזאליזה לקנות בובה לזהווא שלי, ואתם לא תאמינו מה מצאתי שם...
בובות סוהא!!
רק שבמקום בובת סוהא, קוראים לזה שם בחנות בובת ברבי.
וכרגיל, בשפיל להוכיח לכם... הנה:

אחת ליד השני, האישה והבובה:


מדהים, מדהים. לא? איך יש אנשים שאין להם חוספה, ככה לוקחים אישה הופכים אותה לבובה. מילא להפוך אותי לבובה, אין לי בעיה - אבל למה לתת שם אחר? ולמה כסף ממכירה של בובות הולך לברביזונה הזאת ולא אליי?
זה סדק זה? אין סדק בעולם.


הם לא עסרו שם, הגנפים, למקרה שחשפתם. גם את הראיס שלי גנפו:

אז נכון, הורידו לו את הכאפייה ואת המדים, אבל רואים לפי העיניים שזה הוא.


אפילו את התמונה הכי מפורסמת שלי, עם ההושטת יד האלגנטית שלי, אפילו את זה גנפים בני גנפים גנפו לי כמו שרשרת בנינים בתא כפפות של מכונית ישראילית גנופה במשחטת רכב בעזה:

היא עם שמלה ורודה קיטשית ומזעזעת, ואני עם חליפת מכנסיים אלגנטית – אפל אפשר לראות שהיד היא אותה יד.


ולא רק בובות, זה לא נגמר שם.
גם שירים כותפים על הברביזונה הזאת.

הנה שיר על ברבי, שקוראים אותו ברבי גירל, שמי שיודע אנגלית כמוני יכול גם לקרוא את המילים ולראות שזה הכל כתפו על סוהא. ולמטה יש קטע בעפרית, משיר של חנון לפין, לא בת שש-עשרה (שהסכיר לי נורא חלק מהשיר...):


I'm a barbie girl,
in the barbie world
Life in plastic,
it's fantastic!

you can brush my hair,
undress me everywhere
Imagination,
life is your creation

I'm a blond bimbo girl,
in the fantasy world
Dress me up,
make it tight,
I'm your dolly

You're my doll,
rock'n'roll,
feel the glamour in pink,
kiss me here,
touch me there,
hanky panky...

You can touch,
you can play,
if you'll say:
"I'm always yours"

you can brush my hair,
undress me everywhere
Imagination,
life is your creation

Make me walk,
make me talk,
do whatever you please
I can act like a star,
I can beg on my knees

Come jump in,
bimbo friend,
let us do it again,
hit the town,
fool around,
let's go party

You can touch,
you can play,
if you'll say:
"I'm always yours"...

ואם הוא רסיני,
ואם הוא רק רוסה,
תמורת מילה אחת -
אתן כל כך הרבה.

ואם יושיט לי יד,
ואם יגיד רוסה,
תמורת מעט מאוד -
אתן כל כך הרבה.



שילך תמיד,
(גם אם אתה לא אומר)
סוהא.

אין תגובות: